O konferencji
Choroby układu krążenia są jedną z najczęstszych przyczyn hospitalizacji zarówno planowych, jak i nagłych. Diagnostyka i leczenie pacjentów przyjmowanych w stanie zagrożenia życia wymaga podejmowania wielu decyzji i działań w krótkim czasie. Heterogenność etiologii, prezentacji klinicznej i wielochorobowości wymagają zróżnicowanego interdyscyplinarnego postępowania. W celu poprawy rokowania, możliwości wdrażania rekomendowanych strategii diagnostycznych i terapeutycznych konieczne jest stałe szkolenie i podtrzymywanie nabytych umiejętności.
W kardiologii podobnie, jak w innych dyscyplinach rośnie zapotrzebowanie na zaawansowaną, ukierunkowaną na uzyskanie praktycznych umiejętności edukację, głównie w zakresie opieki nad pacjentami w stanie zagrożenia życia zwłaszcza wobec wykładniczego rozwoju nowych zaawansowanych technologii medycznych.
W tym kontekście niezbędne staje się prowadzenie szkoleń o charakterze warsztatowym z wykorzystaniem technik symulacyjnych, które umożliwiają nabycie zarówno umiejętności teoretycznych jaki i praktycznych.
Odpowiednio przygotowane i nadzorowane szkolenia, prowadzone przez doświadczonych instruktorów, klinicystów w ośrodkach o odpowiednio wysokim poziomie referencyjności zapewniają uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Celem takiego procesu jest poprawa jakości opieki i leczenia nad pacjentami w ostrych stanach układu sercowo naczyniowego.
Projekt „Wrocławska Szkoła Intensywnej Terapii Kardiologicznej” obejmuje merytoryczny, dwudniowy cykl zajęć ukierunkowanych na uzyskanie wiedzy teoretycznej i nabywanie umiejętności praktycznych w dziedzinie stanów nagłych w kardiologii. Program wykorzystuje nowoczesne metody nauczania, łącząc tradycyjne podejścia z interaktywnymi technikami edukacyjnymi poprzez wykorzystanie symulacji w tym symulacji wysokiej wierności. Tematyka zajęć skupia się na kluczowych zagadnieniach i problemach napotykanych w codziennej praktyce klinicznej. Treści i tematyka przewidziane w programie szkolenia mają uczyć podejmowania decyzji, działania w sytuacjach nagłych i krytycznych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na pracę w zespole.